شرایط ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری + جزئیات-راهبرد معاصر
حضور مهمانان تحلیف در مجلس؛ آغاز مراسم تا دقایقی دیگر علت انصراف طیب‌نیا از معاون اولی دولت پزشکیان پزشکیان: یقین دارم فلسطین پیروز و رژیم صهیونیستی نابود می‌شود عارف در دیدار «مانوئل ماررو»: آمادگی داریم برای مقابله با تحریم‌ها با دولت کوبا رایزنی کنیم پزشکیان: تقویت مناسبات با کشورهای همسایه اولویت سیاست خارجی دولت چهاردهم است رهبر انقلاب: امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است پزشکیان در دیدار «امامعلی رحمان»: باید برای کمرنگ کردن مرزهای سیاسی تلاش کنیم سرلشکر سلامی: نیروی دریایی سپاه با نوسازی قدرت، مدام شکل جدیدی می‌گیرد رهبر انقلاب در دیدار «امامعلی رحمان»: باید برای حفظ و گسترش زبان فارسی همکاری‌های بیشتری شود اسماعیل هنیه و زیاد نخاله با رهبر انقلاب دیدار کردند آخرین وضعیت همسان سازی حقوق حداقل‌بگیران حاجی‌صادقی: امروز جمهوری اسلامی، مقاومت را به یک گفتمان تبدیل کرده است نخست وزیر ارمنستان و هیأت همراه با رهبر انقلاب دیدار کردند پزشکیان: امت اسلامی برای جلوگیری از جنایت صهیونیست‌ها منسجم‌تر شود مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با حضور نمایندگان ۸۶ کشور برگزار می‌شود

شرایط ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری + جزئیات

شورای نگهبان به منظور ساماندهی پروسه ثبت نام کاندیداهای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، شرایط حداقلی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را به وزارت کشور ابلاغ کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 05
کد خبر: ۸۶۶۳۱

به گزراش راهبرد معاصر، شورای نگهبان در آخرین جلسه رسمی خود برای ساماندهی شرایط ثبت نام کاندیداهای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مصوبه داشت.

 

بر اساس این مصوبه مقرر شده است که مصوبه سال 1396 این شورا در خصوص شفاف‌سازی «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» اصلاح شود.

 

در همین راستا برای روشن‌تر شدن ملاک‌های مذکور، داوطلبان ریاست جمهوری هنگام ثبت‌نام، حداقلی از مدرک تحصیلی، حداقلی از سنوات و سوابق مدیریتی و حداقل و حداکثری از سن داشته باشند تا وضعیت ثبت‌نام داوطلبان نیز تا حدی ساماندهی گردد. این مصوبه به وزارت کشور ابلاغ شده است.

 

بر اساس این ابلاغیه، از این پس داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام باید در بازه سنی 40 تا 75 سال باشند، حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل‌ آن باشند و سابقه تصدی حداقل 4 ساله در سمت‌های مدیریتی کشور را که به طور کامل مصادیق آن ذکر شده را داشته باشد.

 

همچنین وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می توانند کاندیدا شوند.

 

- تمام نامزدها باید عدم سوء پیشینه ارایه دهند و سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار